Na váš billboard se budou lidé dívat omezený čas, a proto by billboard měl být:
Na reklamní plochu se díváme častokrát až ze stometrové dálky, i proto musí být písmo dostatečně velké a čitelné.
2. FotografieFoto je tahounem reklamního sdělení. Dejte si záležet na výběru i na kvalitě.
3. Logo a kontaktyMéně je více – postačí jeden telefon a webovky.
4. TextSlogany mají být stručné a jasné. Člověk musí sdělení porozumět do 5‐10 sekund.
5. BarvaPoužívejte kontrastní barvy.
Čtěte více: Tipy z praxe: Dobré a špatné motivy na billboardy.
Zjistěte, jak má vypadat správný motiv na billboard. Tipy z praxe, čemu se při venkovní reklamě vyvarovat a jak zaujmout. Plakátov je expert na billboardy.
Reklamní plochy mají svůj zásah, denně se na ně podívá 71 % řidičů, kteří jedou kolem. I proto, je dobré udělat ten svůj billboard správně. Základní pravidla už znáte. Nyní vám pomohou konkrétní tipy z praxe.
Než se pustíme do konkrétních příkladů, myslete na detaily.
Doporučujeme u hlavního sdělení mít velikost písma min. 30 cm, ostatní text min. 15 cm. Podívejte se na nejčastější chyby:
Dobrý billboard poznáte podle toho, že je každému hned jasné, co chce zadavatel reklamou sdělit. Jako na reklamní ploše níže:
Klient použil na billboardu zajímavý, vypovídající obrázek. Doplnil ho jasným sdělením, přidal rychlý kontakt a logo. Jednoduché, čisté řešení, na které stačí opravdu pár vteřin, aby ho kolemjdoucí pochopil. Navíc má na billboardu vše své místo a kontrast barev i kvalita fotky je kvalitní. Také písmo je dostatečně velké a čitelné.
Pokud vám není hned jasné, co billboard říká, tak je něco špatně. Přesycenost reklamním plochám neprospívá.:
Tento billboard pracuje s řadou barev, které berou pozornost a v konečném důsledku čtenáře odlákají od sdělení. Billboard navíc láká na 3 akce najednou, což opět jednoduchosti neprospívá, o počtu log nemluvě.
Billboardy jsou účinnou reklamou a pokud je připravíte správně, vaše šance na úspěch se zvyšuje.