Jak připravit motiv

Na váš billboard se budou lidé dívat omezený čas, a proto by billboard měl být:

  • Srozumitelný
  • Čitelný
  • Originální
  • Zapamatovatelný
Výběr umístění billboardu

5 věcí, které billboardu nesmí chybět:

1. Písmo

Na reklamní plochu se díváme častokrát až ze stometrové dálky, i proto musí být písmo dostatečně velké a čitelné.

2. Fotografie

Foto je tahounem reklamního sdělení. Dejte si záležet na výběru i na kvalitě.

3. Logo a kontakty

Méně je více – postačí jeden telefon a webovky.

4. Text

Slogany mají být stručné a jasné. Člověk musí sdělení porozumět do 5‐10 sekund.

5. Barva

Používejte kontrastní barvy.

Čtěte více: Tipy z praxe: Dobré a špatné motivy na billboardy.

Tipy z praxe:

Dobré a špatné motivy na billboardy:

Zjistěte, jak má vypadat správný motiv na billboard. Tipy z praxe, čemu se při venkovní reklamě vyvarovat a jak zaujmout. Plakátov je expert na billboardy.

Reklamní plochy mají svůj zásah, denně se na ně podívá 71 % řidičů, kteří jedou kolem. I proto, je dobré udělat ten svůj billboard správně. Základní pravidla už znáte. Nyní vám pomohou konkrétní tipy z praxe.

Prostor na billboardu promyslete do detailu

Základem je vše na reklamní ploše dobře rozmístit tak, aby:
  • se v něm člověk mohl rychle orientovat – obvykle na to má pouze 5‐10 vteřin.
  • text nebyl u okrajů billboardu – nejlépe jej vůbec neumisťujte v prostoru zhruba 20 cm od okraje po celém obvodu.
  • méně je více – vyvarujte se většího množství drobných obrázků a log.
  • jednoduchost – vizuální přesycenost a roztříštěnost motivu na billboardy nepatří.

Nejčastější chyby při přípravě motivů na billboardy:

Než se pustíme do konkrétních příkladů, myslete na detaily.

Vybírejte vhodné kontrastní barvy:

Správně zvolené barvy
Správně zvolené barvy
Nevhodně zvolené barvy
Nevhodně zvolené barvy

Písmo musí být zřetelné a čitelné:

Doporučujeme u hlavního sdělení mít velikost písma min. 30 cm, ostatní text min. 15 cm. Podívejte se na nejčastější chyby:

Velikost písma
Myslete na velikost písma.
Nečitelný font
Vyhněte se nečitelnému fontu.
Nevhodný font
A nevhodnému.
Nízký text
Text je moc nízko.
Text zaniká na pozadí
Text zaniká na pozadí.
Moc textu
Moc textu.

Špatná kvalita fotky

Správné rozlišení
Správné rozlišení 300 DPI pro tisk plakátu
Nedostačující rozlišení
Nedostačující rozlišení 100 DPI pro tisk plakátu
Nepoužitelné rozlišení
Nepoužitelné rozlišení 20 DPI pro tisk plakátu

Příklad dobrého motivu na billboardy:

Dobrý billboard poznáte podle toho, že je každému hned jasné, co chce zadavatel reklamou sdělit. Jako na reklamní ploše níže:

Výběr umístění billboardu

Klient použil na billboardu zajímavý, vypovídající obrázek. Doplnil ho jasným sdělením, přidal rychlý kontakt a logo. Jednoduché, čisté řešení, na které stačí opravdu pár vteřin, aby ho kolemjdoucí pochopil. Navíc má na billboardu vše své místo a kontrast barev i kvalita fotky je kvalitní. Také písmo je dostatečně velké a čitelné.

Příklad nevhodného motivu na billboardy:

Pokud vám není hned jasné, co billboard říká, tak je něco špatně. Přesycenost reklamním plochám neprospívá.:

Výběr umístění billboardu

Tento billboard pracuje s řadou barev, které berou pozornost a v konečném důsledku čtenáře odlákají od sdělení. Billboard navíc láká na 3 akce najednou, což opět jednoduchosti neprospívá, o počtu log nemluvě.

Billboardy jsou účinnou reklamou a pokud je připravíte správně, vaše šance na úspěch se zvyšuje.