Proč billboardy stále fungují

Máme 4 důvody, proč jsou billboardy účinné. Výzkumy totiž zjistily, že k online aktivitě spotřebitele nejefektivněji vybízí právě venkovní reklama.

Na pár kliků

S Klukem z plakátu si reklamní plochu objednáte raz dva. Snadno a rychle:

Proč billboardy stále fungují

Offline reklamní plochy nejsou přežitkem. Naopak stále mají a budou mít svůj účinek. Online aktivitu spotřebitelů totiž nejefektivněji generuje právě venkovní reklama. Sepsali jsme pro vás 4 důvody, které mýty o zbytečnosti billboardů vyvrací.

1. Billboardy jsou vidět 24/7

Venkovní reklamní plochy (tzv. OOH – Out of Home) jsou stále na očích. Ať už na vlakovém nádraží, u cesty či na zastávce autobusu. Billboardy jsou non stop připravené předat sdělení vašemu potenciálnímu zákazníkovi.

Dobrý billboard zkrátka zaujme v kteroukoliv hodinu. Nevíte, jak na to? Poradíme vám. Máme konkrétní tipy z praxe – Dobré a špatné motivy na billboardy.

2. Lidé si billboard zapamatují

Venkovní reklama má doopravdy výborný dosah a je zapamatovatelná. Potvrzuje to i studie společnosti Nielsen, z níž vyplývá, že si nějakou venkovní reklamu v uplynulém měsíci vybavilo 79 % respondentů. Za venkovní reklamou zaostává i videoreklama, reklama v rádiu, online banner, anebo sdělení v novinách.

Studie společnosti Nielsen

3. Billboardy generují online aktivitu

Zapamatovatelnost ale není všechno. Venkovní reklama vyvolává akci. Více než polovina dospělé české internetové populace (51 %) vyhledává na internetu nějaké informace v souvislosti s už zhlédnutou reklamou. Nejčastěji lidé hledají informace na základě TV reklamy (31 %) a pak venkovní reklamy (18 %).

4. Venkovní reklama je levná

Data monitoringu reklamy Ad Intel od společnosti Nielsen Admosphere ukazují, že podíl venkovní reklamy na následných online aktivitách je výrazně vyšší, než odpovídá jejímu podílu na reklamních investicích. Jinak řečeno, venkovní reklama se například podílí zhruba 16 % na všech deklarovaných vyhledáváních v důsledku zhlédnuté reklamy (tzv. Activation Share), zatímco její podíl na celkové hodnotě reklamy je pouze 5 % (Spend Share).

Studie společnosti Nielsen
Zdroj: Průzkum inzertního výkonu internetové reklamy, SPIR, MEDIAN, 2017. Zdroj ostatních mediatypů: Nielsen Admosphere (ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO – Nielsen Admosphere), bez vlastní inzerce, období 1. 1. 2017 – 31. 12. 2017; ceníkové ceny

Nebojte se proto za venkovní reklamu utrácet – je účinná. U billboardů si navíc vystačíte s menším rozpočtem než u televizní reklamy. Například u Plakátova můžete mít reklamní plochu už od 5 000 Kč měsíčně.